راهبرد مشارکت در دستگاه
طبق بند 2 ماده 9 تصویب نامه شورای عالی اداری با عنوان حقوق شهروندی در
نظام اداری به شماره 1127128 مورخ 28/12/1395 ،شهروندان حق دارند تا سیاست
ها، فرآیندها، تصمیمات و اقدامات دستگاه های اجرایی را نقد نموده و نظر
انتقادی خود را در چارچوب مقررات ابراز کنند.
وظیفه اصلی سازمان هواشناسی کشور در راستای تامین اهداف ملی
و بین المللی، حفاظت از جان و مال مردم در مقابل مخاطرات مرتبط با آب، هوا
و اقلیم می باشد.
بنابراین :
1- در جهت خدمت رسانی بهتر و اطلاع از نظر کاربران در هر
پیش بینی امکان نظر سنجی از کاربران وجود دارد که می توان بازخورد مناسب را
دریافت نمود . و متناسب با آن تغییراتی در جهت بهینه شدن فرایند انجام داد
.
2- با توجه به کشیک پیش بینی در استان کاربران می توانند در هر زمان با شماره های مستقیم پیش بنی
32569070ارتباط برقرار نمایند
3- کاربران کشاورزی عضو تهک (توسعه هواشناسی کاربردی ) از
تحلیل های جوی و توصیه های کشاورزی مطابق با هر پدیده جوی از طریق پیامک
مطلع خواهند شد .
4- کاربران صیاد در استان عضو تهک (توسعه هواشناسی کاربردی
)نیز از تحلیل های جوی و توصیه های کارشناسان مطابق با هر پدیده جوی با
توجه به فصل صید و … از طریق پیامک مطلع خواهند شد .
5- کشاورزان هر منطقه با حضور در ایستگاههای
هواشناسی منطقه خود حداقل ماهی یکبار از وضعیت جوی و پیش بینی ها مطلع شده و
اقدامات لازم را برای افزایش راندمان کشاورزی و شیلات به انجام می رسانند .
6- جهت رفاه حال مسافرین در ایام مختلف سال جلساتی متعددی
با ستاد حوادث و راه و شهر سازی برگزار می گردد که درآن با توجه به پدیده
های پیش بینی شده تمهیدات لازم در خصوص رفاه حال مسافرین و حفاظت از جان و
مال مردم انجام می شود.
7- نحوه مشارکت کاربران و همشهریان: